Blog Archive

December 21, 2015

Testimoni : Set Hamil , Set Berpantang dan Set Menyusu Shaklee


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Saya Siti Ruqaiyah Mohamad Zaid, dari www.sitiruqaiyah313.blogspot.com. Pada hari ini saya ingin berkongsikan cerita tentang testimoni terhadap diri saya selepas consume makan set haml, set berpantang dan set menyusu Shaklee

Komplikasi ketika mengandungkan anak pertama (kejang kaki, kaki bengkak, berat badan bertambah, sembelit)

Masa saya mengandung anak pertama, saya mengalami kekejangan kaki, kaki bengkak, mengalami pertambahan berat badan yang sangat banyak.

Sebelum hamil, berat badan saya 48kg. Pada ketika hamil, berat badan saya naik 74kg disebabkan saya susah nak kawal pemakanan saya (risau baby dalam kandungan tak cukup zat & nutrisi).

Saya juga selalu sembelit. Kadang-kadang 3 hari sekali baru buang air besar. Saya juga mengalami kencing kotor. Setiap bulan mesti kena jumpa doktor sebab kencing kotor saya terlalu teruk.

Komplikasi lebih teruk ketika mengandungkan anak ke-2 (kejang kaki, berat badan bertambah, sembelit, tekanan darah rendah, pitam, morning sickness, stress)

Masa hamil anak ke-2 ni, komplikasi lagi teruk. Pada awal trimester (3bulan pertama), saya dah mula kejang kaki. Berat badan sebulan naik 4kg. Walaupun saya kawal pemakanan saya, tapi tak tahu kenapa, sebulan boleh naik 4kg. Sembelit lagi teruk. Kadang-kadang, dalam bilik air tu, 1-2jam baru boleh keluar.

Paling saya tak sangka, tekanan darah saya rendah. Walaupun sebelum saya memulakan satu kerja, saya akan makan dahulu untuk bagi tenaga,tapi saya masih rasa pening kepala. Tengah-tengah masak tiba-tiba rasa macam nak pitam. Ditambah pula dengan penjagaan anak saya Khaulah Amrina si Mujahidah yang sangat-sangat aktif walaupun perempuan. Saya juga mengalami ‘morning sickness’. Muntah-muntah, loya, stress pun ada.

Suami mencadangkan ambil makanan tambahan / supplement yang natural

Sehinggalah suami saya mencadangkan supplement yang diambil oleh isteri kepada kawannya iaitu supplement Shaklee. Sebelum try tu saya search dulu tentang Shaklee.. Dan bila saya search tentang supplement Shaklee nie saya dapat satu keyakinan bahawasanya supplement Shaklee nie memang halal dan semulajadi.. tiada bahan tiruan.. Bila saya dapat keyakinan tu, saya terus cakap dengan husband saya, saya nak ambil Shaklee.. Saya juga sudah mendapat kesedaran bahawasanya badan kita nie memang memerlukan supplement..

Sebab tu la kita selalu cepat sakit disebabkan kita kekurangan nutrisi dalam badan.. Tambahan pula masa ni saya tengah mengandung, lagi la memerlukan nutrisi yang banyak dan cukup sebab saya berkongsi dengan baby..

Malam tu, husband saya bawa saya pergi berjumpa dengan isteri kawan dia iaitu Master Hadhatina.. Masa saya jumpa ni, kak Hadhatina tengah menunggu masa je nak bersalin, tapi nampak kuat dan bersemangat walaupun dia sudah ada 3 orang anak yang masih kecil.. Kak Hadhatina memperkenalkan saya dua supplement Shaklee iaitu Multivitamin (Vita Lea) yang ada zat besi sebab saya punya HB rendah dan selalu pening kepala maknanya saya kekurangan zat besi.. Dan satu lagi ostematrix iaitu kalsium sebab saya selalu kejang kaki akibat tak cukup kalsium..

Nampak perubahan yang positif dan baik. Tiada lagi komplikasi (sihat dan bertenaga)

Malam tu jugak sebelum tido saya makan 4 biji ostematrix dan bangun esok paginya Alhamdulillah saya dah tak kejang kaki. Walaupun saya buat banyak kerja macam basuh pinggan, basuh baju, masak, jaga Khaulah si Mujahidah, saya berjalan ke sana ke mari, saya dah tak rasa kejang. Juga tidak rasa sakit sendi tulang. Badan pula rasa bertenaga.

Kemudian Esok paginya saya makan vita lea selepas sarapan, Alhamdulillah sepanjang hari saya buat kerja rumah saya sudah tak rasa pening walaupun buat banyak kerja. Malah saya dah tak rasa pitam ketika melakukan banyak kerja atau masak..

Bulan depannya baru saya beli B complex, Vita C, Esp dan Omegaguard.. Sejak saya consume set hamil nie, walaupun saya makan macam biasa, still makan nasi 3kali sehari, tapi berat badan saya tak naik. Kalau naik pun, sebulan 1kg, tak macam awal mengandung (sebulan naik 4kg).

Bila pegi check up Alhamdulillah HB saya kembali normal.. Saya juga sudah tidak mengalami sembelit. Sejak mengamalkan supplement ini, sehari 2 kali saya masuk tandas, sekejap sahaja dah boleh keluar. Saya boleh melakukan aktiviti seperti biasa.

Cergas dan bertenaga sungguhpun puasa
Alhamdulillah, walaupun usia kandungan saya dalam 33minggu ke atas ini, walaupun saya berpuasa, badan saya rasa kurang letih, bertenaga, perut tak rasa bunyi, tak rasa lapar, boleh bertahan sampai berbuka puasa.

Cerita Sewaktu Berpantang

Alhamdulillah, Saya bersalin betul-betul ikut due.. Saya dah tak payah beli set bersalin sebab set hamil yang saya makan tu pun set berpantang dan juga set menyusu.. Sebab tu saya suka Shaklee, bukan sahaja harganya berpatutan malah menjimatkan..

Lepas jer bersalin, saya terus minum ESP dengan roti kemudian makan vita lea, b complex dan vita C.. Selepas makan tengah hari saya ambil omegagurad sebab nak bagi kurangkan rasa sakit pada jahitan.. Alhamdulillah apabila saya makan set bersalin shaklee ni , badan saya rasa bertenaga, penat tu memang ada tapi kita rasa kuat dan tak lesu..

Dan perkara yang paling saya bersyukur dan seronok, hari first bersalin susu badan dah ada.. Tak payah nak kena urut, susu badan dah keluar.. Sebab masa anak first dulu hari first bersalin susu tak keluar sebab tu anak saya tak berhenti menangis.. tido pun sekejap je dah bangun..

Sehinggakan anak saya kena tahan kat hospital dalam seminggu sebab kuning tinggi sangat.. Tapi anak kedua nie, Alhamdulillah sehari bersalin dah boleh keluar hospital sebab saya dan baby sihat serta baby pun tak kuning masa dekat hospital.. Lepas 3 hari keluar hospital nurse ada datang melawat saya dan baby.. Nurse sendiri pun tak pasti anak saya kuning ke tak.. Sebab nurse tak nampak kuning pun kat badan anak saya..

Masa pantang anak kedua nie, seronok sebab dah la badan bertenaga pastu baby tak kuning, tido lena pulak tu.. Saya pun cukup rehat.. Sebab tu 3 hari pantang saya dah rasa bertenaga dan aktif.. Lepas 2 minggu pantang, baru saya makan alfalfa.. Makin bertambah susu badan saya.. sekali pam dua botol penuh.. Allahuakhbar.. berbeza sangat masa pantang anak pertama.. Susu badan saya pun pekat, sebab tu baby saya tido lena..

Syukur, masalah saya ketika hamil, berpantang dan juga masalah susu badan untuk anak saya yang kedua ni dapat di’settle’kan dengan consume makan set hamil, set berpantang dan set menyusu Shaklee, dengan izin Tuhan. Anak saya makin hari makin tembam, tapi tak pe yang penting dia sihat dan cukup minum dan cukup zat.. Saya pun menjadi cergas dan bertenaga.. Alhamdulillah..

Oleh kerana kesan yang sungguh positif pada kesihatan saya apabila amalkan supplement Shaklee, saya tanpa berlengah masa, terus mendaftar menjadi ahli dan pengedar Shaklee yang sah (ID = 1192906). Saya juga dapat membantu family dan rakan-rakan saya meningkatkan kesihatan mereka dengan memperkenalkan dan mencadangkan set Shaklee mengikut tahap kesihatan mereka.

Inilah kisah testimoni saya apabila saya consume makan set hamil, set berpantang dan set menyusu Shaklee. Selain dari mengamalkan gaya hidup sihat, makanan seimbang, saya menyarankan dan mencadangkan kepada pembaca, saudara-mara dan rakan-rakan untuk mengambil makanan tambahan / supplement semulajadi dan bebas kimia (Shaklee terutamanya) untuk meningkatkan kualiti kesihatan kita, dengan izin Tuhan.

Sekian, Assalamualaikum..
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...